Fansquare is onze dienst voor online fan marketing. Kan je ons kort vertellen wat het het doel is van Fansquare?
Fans van invloedrijke influencers worden geactiveerd om buzz te creëren rondom een merk of product via hun eigen social media kanalen. Uniek aan het mechanisme van Fansquare is dat niet alleen influencers, maar ook hun grote schare volgers worden betrokken in marketingcampagnes: geen ‘storytelling’ door influencers, maar ‘storymaking’ door consumenten zelf. Met de activatie van de volgers van toonaangevende blogs wordt gezorgd voor een online sneeuwbaleffect.
 
Wat heb je tijdens de round table sessie gedeeld met de bezoekers?
Influencers zijn de idolen van nu, zo stelde ik aan het begin van de sessie. 'Niemand is fan van een aardappelmerk, maar mensen zijn wel fan van een influencer die lekkere gerechten maakt met die aardappel’. Hierdoor willen de fans er ook zelf mee aan de slag en beïnvloeden zij weer hun vrienden. Om daarop verder te gaan, heb ik het proces rondom Fansquare toegelicht en uitgelegd wat fan marketing kan toevoegen aan de mediamix die ze inzetten. Het effect heb ik inzichtelijk gemaakt aan de hand van resultaten uit onze Fansquare cases (voorbeelden: Philadelphia & Bosch).

Hoe heb jij de dag ervaren?
Erg leuk! Er waren zeer goede sprekers aanwezig en het publiek was erg divers. Ik heb daardoor veel mensen met verschillende werkachtergronden gesproken over ontwikkelingen die voor hun belangrijk zijn.
 


Wat neem je mee uit deze dag?
Fan marketing kan echt voor veel verschillende adverteerders relevant zijn en ieder met een eigen invalshoek. Het heeft me geïnspireerd om nog meer out of the box te kijken naar de markt. Daarbij vond ik het verhaal van Annemarie Joosen, Chief Marketing Officer bij Marktplaats, heel interessant. Zij vertelde over de werking van het menselijk brein ofwel neuromarketing. Dit laat zien op welke prikkels wij reageren en dat is belangrijk om in je achterhoofd te houden als je met online media werkt. 
 
Isabel nog beter leren kennen? Hier lees je ons interview met Isabel over haar werk en dagelijkse bezigheden.