Naar content
Achmea werft marketeers
met Trendwords Challenge

Achmea werft marketeers

blog

De winnaars van morgen kennen de trends van morgen. Om vooruitdenkende online marketeers te enthousiasmeren voor een stap in hun carrière bij Achmea, werden ze met de Achmea Trendwords Challenge uitgedaagd hun voorspellingen te delen. Met behulp van sponsored stories in combinatie met een partnership met Marketingfacts brachten we de challenge onder de aandacht en motiveerden we de respons.

Werken voor Achmea lijkt op het eerste gezicht misschien minder spannend dan voor Google of een veelbelovende startup. Toch is er binnen de bedrijven van de Achmea Groep veel ruimte voor innovatie, zeker voor online marketeers. Met een campagne wilde Achmea zich positioneren als aantrekkelijke werkgever voor ambitieuze vooruitdenkers op het gebied van online marketing. 

Aanpak

Reclamebureau Steam bedacht de Achmea Trendwords Challenge waarmee online marketeers worden uitgedaagd om drie trends te kiezen uit een lijst van mogelijke trends. Adfactor heeft er, gedurende de zes weken dat de campagne duurde, voor gezorgd dat de challenge voldoende aandacht kreeg voor een succesvolle respons. Deze aanpak heeft geresulteerd in 650 vooruitdenkers die meededen aan de challenge en tal van discussies en enthousiaste reacties.

De kickstart van de challenge lieten we onder de aandacht brengen en op social media delen door drie toonaangevende titels uit ons segment Business: Marketingfacts, DutchCowboys en Emerce. Met Marketingfacts gingen we een partnership aan waarbij de redactie gedurende de campagne vijf artikelen plaatste, telkens over drie of vier van de trendwords. Bijvoorbeeld over de ineens helemaal hippe functietitel ‘growth hacker’ en de zin of onzin van ‘snackable content’. De toon was vaak licht provocerend om uit te dagen tot discussie. Ook deze artikelen werden gedeeld via Facebook, Twitter en LinkedIn. 

De campagne werd afgesloten met een video waarin de vaakst genoemde trendwords en de winnaar van de challenge in het zonnetje werden gezet. Deze video werd geïntegreerd in een afsluitende publicatie op dezelfde drie titels. De grote respons op de challenge laat zien hoe contentmarketing met een speelse twist geschikt kan zijn voor arbeidsmarktcommunicatie en vooral hoe sponsored stories ook in zo’n geval als succesvol vliegwiel kunnen worden ingezet.

Sponsored story op Marketingfacts

{tekst_titel}

Distributie op social media

{tekst_titel}

hoe je ons kunt bereiken

parkeren
Je kan overal in de buurt betaald parkeren.

Wij raden gasten aan om te parkeren in de parkeergarage Mauritskade Parking
route

plan je route naar ad alliance den haag / adfactor

contactformulier