Naar content
adverteren op foodblogs
adfactor in het NRC

adverteren op foodblogs

blog

Adfactor stond in de weekend bijlage van het NRC. Wouter van de Kamp werd voor een artikel over foodbloggers geïnterviewd over adverteren op foodblogs. Ook onze foodbloggers Uitpaulineskeuken.nl en Gewoonwateenstudentjesavondseet.nl komen uitgebreid aan het woord in dit leuke artikel.

Hieronder lees je de bijdrage van Wouter over adverteren op foodblogs.

Het mediabureau waar Pauline Weuring mee samenwerkt heet Adfactor, Wouter van der Kamp is er salesdirector. Hij brengt foodbloggers en adverteerders bij elkaar en helpt campagnes te bedenken.

„We zijn vier jaar geleden begonnen met foodbloggers, als eerste in Nederland”, zegt hij. „We zien de markt voor online adverteren op foodblogs alleen maar  groeien.” Een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar, preciezer wil hij  niet zijn. Dit wil hij wel kwijt: dat Adfactor inmiddels 26 werknemers heeft en  voor de grote voedingsmiddelenproducenten en de grote supermarktketens werkt. „Wat foodbloggers zo aantrekkelijk maakt”, zegt hij „is dat ze een fanbase van trouwe liefhebbers hebben die graag koken wat hun influencer ze voorschotelt. Hun  kracht is dat ze zo persoonlijk zijn. Dat  is het verschil met Allerhande en Smulweb.” Worden die minder populair?  „Nee, de foodbloggers komen erbij. Naast bloggen zien we dat ze ook op andere kanalen als Youtube en Instagram bereik opbouwen, waardoor ze nog groter worden. Pauline is er al mee begonnen.”

NRC, 5 september

NRC, 5 september

hoe je ons kunt bereiken

parkeren
Je kan overal in de buurt betaald parkeren.

Wij raden gasten aan om te parkeren in de parkeergarage Mauritskade Parking
route

plan je route naar adfactor

contactformulier