Naar content
Santa Maria
600 keer Mexicaans in je menu met

Santa Maria

blog

In Nederland denken we niet snel aan Mexicaans als we bedenken wat we vanavond gaan eten. Dat terwijl in sommige Scandinavische landen Mexicaans zelfs een vaste plek in het weekmenu heeft. Santa Maria, het bekende merk voor Tex-Mex-producten, wilde laten zien hoe gevarieerd en gezellig Mexicaans kan zijn. 300 fans gingen aan de slag en laten met 600 recepten zien hoe verrassend de Mexicaanse keuken is.

Wie in de supermarkt op zoek is naar Mexicaanse producten, zoals tortilla’s en kruidenmixen, komt al snel uit bij de bekende, rode verpakkingen van Santa Maria. Maar Mexicaans smaakt wel altijd een beetje hetzelfde. Of toch niet? Met behulp van een campagne wilde Santa Maria de Mexicaanse keuken op de kaart zetten en vooral vrouwen (de boodschappers) inspireren. Samen Mexicaans eten met Santa Maria is namelijk niet alleen lekker, maar ook nog eens heel gezellig.  

Deze case is ook gepubliceerd op Marketingfacts, klik hier voor het artikel: 'Succesvolle contentmarketing met 303 schrijvers: het kan'.  

Aanpak

Met Fansquare betrokken we drie influencers bij deze campagne: Francescakookt.nl, 2wmn.nl en Gewoonwateenstudentjesavondseet.nl. Zij trapten de campagne af met een kort video-recept met daarin ook een oproep om als fan mee te doen aan de campagne van Santa Maria. 

sponsored stories influencers

300 fans

In totaal ontvingen 300 fans een zeer uitgebreid pakket aan producten. Zij gingen aan de slag met de opdrachten: 

  1. delen via social media dat ze meedoen aan de actie
  2. ​een foto van het pakket delen op social media 
  3. ​twee keer een recept met de producten bedenken en delen

#verrasmettexmex

Alle uitwerkingen werden gedeeld met de hashtag #verrasmettexmex, zodat je via social media gemakkelijk alle recepten terug kon vinden. De fans konden ook nog wat winnen: de beste recepten werden beloond met een BBQ-pakket. De drie influencers plaatsten gedurende de campagne tussentijds een artikel met de verrassendste posts van hun fans en sloten de actie af met een eindevaluatie van de campagne waarin ze ook de winnaars bekend maakten.

{tekst_titel}

1000 berichten

Het resultaat was overweldigend: er werden bijna 1000 berichten op social media gedeeld. Van nachos uit de oven en wraps met groenten tot kipkluifjes en tortilla’s met ‘pulled chicken’, de 300 fans hebben laten zien hoe gevarieerd en gezellig Tex-Mex is. De deelnemers waren zeer enthousiast, zowel over de campagne als over de producten. Vooral de handige tubs en de kruiden voor crispy chicken waren populair.

{tekst_titel}

​Leuk en verrassend was dat er tussen de fans ook een aantal bloggers van kleinere blogs zaten, zoals Chantal van Foodbychantal.nl en Maaike van Foodfoozle.nl. Chantal maakte wraps met pulled chicken en Maaike maakte zelfgemaakte tortillachips met guacamole. Dit zorgde voor extra blogartikelen met blijvende aandacht voor Santa Maria. 

hoe je ons kunt bereiken

parkeren
Je kan overal in de buurt betaald parkeren.

Wij raden gasten aan om te parkeren in de parkeergarage Mauritskade Parking
route

plan je route naar ad alliance den haag / adfactor

contactformulier