Naar content
dmexco 2017
the aftermath

dmexco 2017

blog

Een aantal Adfactor collega's waren dit jaar aanwezig bij één van de grootste evenementen rondom digitale marketing: dmexco 2017! Met ruim 1.100 exposanten verdeeld over 6 grote zalen en meer dan 570 sprekers was er voor iedereen wat wils. Maar wat maakt dit event zo onmisbaar en wat vonden onze collega's ervan?

Jeron Verpalen, Head of Producers x Traffic bij Adfactor, is één van de tien collega's die erbij was. Hij vond het vooral leuk dat hij een kijkje in de keuken kreeg bij verschillende partijen waar we dagelijks mee samen werken, zowel de kleinere partijen als de marktleiders (Google en Facebook). Op deze manier kon hij achterhalen welke innovaties momenteel een grote rol spelen bij deze bedrijven en hoe we dit binnen Adfactor kunnen toepassen. Daarnaast heeft hij kennis opgedaan tijdens een aantal sessies, waarbij gastsprekers onderwerpen als Artificial Intelligence (AI), Brand Safety en Engaging Video Content belichtten. Een interessant weetje dat Jeron heeft meegenomen uit deze sessies: ''nu 50% van alle mobile data bestaat uit video, en een verwachte stijging richting 75%, is het een must om gebruikers te bereiken met op maat gemaakte video’s.'' Adfactor speelt al in op de stijgende consumptie van video met strakke video advertising en de inzet van sponsored video.

De dag was nog niet voorbij na alle inspirerende sessies. ''Er was een gezellige borrel bij Improve Digital, waar veel bekende gezichten voorbij kwamen. Met een hapje en een drankje in de hand was er voldoende gelegenheid om te netwerken. ’s Avonds was er nog een groot feest met verschillende zalen en muziekstijlen. Ben je van plan volgend jaar ook te gaan? Neem dan zeker je dansschoenen mee!'', zo vertelt Jeron.

Fleur Mosterdijk, Senior Content Marketing Specialist bij Adfactor, mocht dit jaar voor het eerst mee
naar dmexco en heeft genoten. ''Wat een indrukwekkend event! Indrukwekkend qua grootte, hoeveelheid bezoekers en ook sprekers. '' En wat is haar het meest bijgebleven uit de sessies die zij heeft bijgewoond? Fleur: ''Eén van de sessies ging over de ontwikkelingen die de opkomst van de smartphone teweeg heeft gebracht in de markt en toonde vanuit verschillende perspectieven wat voor veranderingen er in korte tijd vereist zijn om bij te blijven als bedrijf.'' Al met al vond zij het twee inspirerende dagen, waarin ze veel nieuwe inzichten heeft opgedaan en meerdere malen met de voetjes van de vloer ging. Fleur vond de bijbehorende borrels/feestjes namelijk zeker niet verkeerd om mee te maken.

 

thema's dmexco

Dmexco is voor veel Nederlandse bedrijven een bron van kennis. Nu is de grote vraag: waarom? Adformatie legt aan de hand van vijf punten kort uit waarom het event zo relevant is:


  • De nieuwe privacywet: 25 mei 2018 gaat de nieuwe privacywet van kracht en dit kan negatieve gevolgen hebben voor het verzamelen van data binnen de digitale wereld.
  • Procter & Gamble (P&G): P&G schrapte onlangs 100 miljoen in digitale bestedingen en iedereen is benieuwd naar het nieuwe beleid van de organisatie. Bekijk hier de presentatie van P&G tijdens dmexco.
  • Blockchain: steeds meer bedrijven gebruiken blockchain voor databeheer. Bedrijven zijn dan ook geïnteresseerd in de toepassing van dit model binnen advertising.
  • Coalition for better ads: de Coalition for Better Ads bestaat uit een aantal grote partijen (o.a. Google, Procter & Gamble, Facebook en IAB). De uitkomsten van hun gesprekken deelden zij tijdens dmexco.
  • Netwerken: een event als dit is ideaal om kennis te maken met partijen of ze beter te leren kennen.

hoe je ons kunt bereiken

parkeren
Je kan overal in de buurt betaald parkeren.

Wij raden gasten aan om te parkeren in de parkeergarage Mauritskade Parking
route

plan je route naar ad alliance den haag (adfactor)

contactformulier