De respondenten, verdeeld in een exposed en non-exposed groep, zijn door Adfactor geworven middels een in-article advertentie. Het onderzoek met Mindshare toont aan dat de campagne een positief effect had op de merkbekendheid en de merkvoorkeur.
Fruit Shoot wil het internationale concept ‘It’s Your Thing’ op een ludieke wijze overbrengen op de Nederlandse markt met #hetisechtmijnding. Samen met Mindshare hebben we gekozen voor een aanpak volgens het ‘touch, tell, sell’ principe om Fruit Shoot te laden als merk met content van influencers en hun fans.
Fruit Shoot, aan de hand van een bestaand concept, laden als merk waarin het geluk van kinderen centraal staat. De focus ligt hierbij op kinderen van 8 tot en met 12 jaar.
De aanpak is volgens het 'touch, tell, sell' principe. In de 'tell' laag hebben 5 van onze mom influencers andere moeders opgeroepen om de hobby van hun kind in de spotlight te zetten.
Onderzoek van Adfactor & Mindshare bewijst een positieve verandering in de voorkeur voor Fruit Shoot en er blijkt een significant verschil te zijn in de bekendheid van Fruit Shoot.
De respondenten, verdeeld in een exposed en non-exposed groep, zijn door Adfactor geworven middels een in-article advertentie. Het onderzoek met Mindshare toont aan dat de campagne een positief effect had op de merkbekendheid en de merkvoorkeur.
spontane bekendheid bij exposed groep (bron: onderzoek Adfactor en Mindshare)
top of mind bekendheid bij exposed groep (bron: onderzoek Adfactor en Mindshare)
toename in merkvoorkeur bij de exposed groep (bron: onderzoek Adfactor en Mindshare)
Bij 'touch' is de merkbekendheid geladen onder de doelgroep met content van Fruit Shoot. Hiervoor hebben wij onze impactvolle Transformer en redactioneel ogende native video’s ingezet.
De ‘tell’ laag is door 5 van onze mom influencers op een persoonlijke manier benaderd. De influencers deelden als eerste een vlog van hun kind die zijn/haar 'eigen ding' doet om vervolgens via Fansquare, onze dienst voor online fanmarketing, andere moeders te activeren. De moeders konden de vlog uploaden op het 'echt mijn ding' platform om zoveel mogelijk stemmen te bemachtigen voor hun kind. Uiteindelijk zijn er 5 winnaars gekozen, die een professionele vlogcamera in ontvangst mochten nemen als prijs.
De 'sell' laag liep gedurende de gehele campagne. Hier maakte onze in-article advertorial ofwel Autonative onderdeel van uit.
Fansquare inzetten voor jouw campagne? Neem contact op met jouw accountmanager of mail de briefing direct naar Isabel Horchner via isabel.horchner@adfactor.nl voor een voorstel op maat.