Naar content
Home Deco Trendrapport
persbericht

Home Deco Trendrapport

blog

Den Haag, 25 september 2019 - Adfactor brengt het inspiratie- en aankoopgedrag van de achterban van 8 home deco influencers in kaart. Gezamenlijk bereiken deze influencers ruim een half miljoen Nederlanders. De resultaten van het onderzoek zijn gebundeld in het Home Deco Trendrapport. Instagram en Pinterest komen hierin goed uit de verf: dit zijn veruit de populairste online platformen om wooninspiratie op te doen voor meubels en woonaccessoires.

Wooninspiratie heeft positief effect op koopintentie
In de categorie meubels doet 81% van de volgers inspiratie op via Instagram en 78% via Pinterest. Daarna volgen de webshops met 58%. Deze verhouding is hetzelfde voor woonaccessoires. Inspiratie voor elektronica zoeken volgers liever direct via webshops (63%), terwijl de online platformen daarbij een plekje onderaan innemen (14%). Uit het onderzoek blijkt daarnaast dat het bieden van wooninspiratie een positief effect heeft op de aankoopintentie: 68% geeft aan dat een merk hen kan overtuigen om een product te kopen door inspiratie te bieden.

Het onderzoek
Home deco influencers uit het portfolio van Adfactor, waaronder Finntage en Interior Junkie, hebben hun volgers via Instagram Stories benaderd voor deelname aan het onderzoek. Dit leverde maar liefst 2.124 respondenten op. “We hebben uiteenlopende conclusies kunnen trekken. Zo blijkt vrijwel iedereen (93%) te klussen in huis en meer dan de helft van de klussers gebruikt hierbij DIY video's”, aldus Nadine Duijndam, Insights Specialist bij Adfactor.

De vragen in het onderzoek gaan over: de huidige woonsituatie, verhuisplannen, wooninspiratie, beslissingstijd, aankopen en klussen. Het onderzoek richt zich voornamelijk op drie wooncategorieën: meubels, woonaccessoires en elektronica. De verkregen data uit deze vragen biedt interessante inzichten voor merken in de woon- en retailbranche. Kelly Heil, Content Marketing Specialist binnen team Lifestyle bij Adfactor: ‘’Het onderzoek maakt het mogelijk om een goed beeld te krijgen van wat er speelt onder de doelgroep van onze influencers. Dit draagt bij aan het realiseren van een relevante match tussen merk en influencer. Daarnaast biedt het onderzoek waardevolle insights die we inzetten op het moment dat we content creëren. Op die manier ontstaat er content waar echt behoefte aan is.’’ 

Neem contact op met ons lifestyle team voor meer informatie over de resultaten van het onderzoek. Dit kan via lifestyle@adfactor.nl of 070 33 8888 0.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie

Adfactor
Je doelgroep bereiken én binden is lastig in een overvol medialandschap. Steeds meer consumenten kiezen voor een merk op basis van vertrouwen. Adfactor helpt merken met het vertellen van hun verhaal op een betekenisvolle manier. We verbinden het merk aan de juiste makers & doelgroep met kwalitatieve  content. Met een slimme mix van deze 3 raak je de ‘sweet spot’ van content marketing, de plek waar marketingdoelstellingen worden behaald. Adfactor is inzetbaar voor de ontwikkeling van totaalconcepten of haakt in op bestaande campagnes. Als onderdeel van RTL Nederland hebben wij daarnaast toegang tot alle relevante platformen en kanalen.

Download persbericht in Word
Download header beeld
Download logo Adfactor

hoe je ons kunt bereiken

parkeren
Je kan overal in de buurt betaald parkeren.

Wij raden gasten aan om te parkeren in de parkeergarage Mauritskade Parking
route

plan je route naar ad alliance den haag / adfactor

contactformulier