Naar content
IKEA voorziet vluchtelingen
van licht

IKEA voorziet vluchtelingen

blog

Met de campagne ‘Beter licht, beter leven’ maakte IKEA mensen bewust van het belang van licht en zamelde het woonwarenhuis geld in voor verlichting in vluchtelingenkampen. Adfactor verzorgde een videoproductie voor deze campagne en liet meerdere bloggers over de video en de campagne schrijven.

Gedurende de campagne ‘Beter licht, beter leven’ doneerde de IKEA Foundation voor elke verkochte LEDARE led-lamp 1 euro aan de VN Vluchtelingenorganisatie UNHCR. Met de opbrengst worden vluchtelingenkampen voorzien van verlichting op zonne-energie. Hiermee worden de levensomstandigheden in vluchtelingenkampen veiliger en beter.

Aanpak

Adfactor bedacht en produceerde een video voor de campagne. In de video worden meerdere bloggers geïnterviewd over hoe hun leven zou zijn zonder licht. Ineens ervaren ze hoe donker het zonder licht is en wat het effect kan zijn van een goede LED-lamp op zonne-energie. Deze video werd geseed op 25 relevante blogs is diverse segmenten, zoals Lifestyle, Moms, Food en Home Deco. Blogs uit deze segmenten die meededen zijn o.a. moodkids, uitpaulineskeuken en damespraatjes. Zowel de actie van IKEA als de bijbehorende videoproductie zorgden voor veel positieve reacties op de diverse blogs. Veel mensen realiseerden zich nu pas wat een verschil goede verlichting kan maken. De video en de bloggers leverden daarom een mooie bijdrage aan het succes van ‘Beter licht, beter leven’.

UNHCR en IKEA bieden lichtpuntje aan vluchtelingen

hoe je ons kunt bereiken

parkeren
Je kan overal in de buurt betaald parkeren.

Wij raden gasten aan om te parkeren in de parkeergarage Mauritskade Parking
route

plan je route naar ad alliance den haag / adfactor

contactformulier