Naar content
Jupiler entertaint jonge mannen
via Skoften.net

Jupiler entertaint jonge mannen

blog

Biermerk Jupiler positioneert zichzelf als bier voor stoere, jonge mannen met humor. Met een zomerse brandingcampagne is dit imago verder versterkt. Er werden acht humorvolle video’s gemaakt van barbecueën op gekke, mannelijke manieren. De video’s werden een maand lang actief verspreid via onder meer Skoften.net, een populair weblog voor mannen met een miljoen unieke bezoekers per maand.

Het in België zeer grote biermerk Jupiler is al jaren bezig met een opmars in Nederland. Hierbij wordt nadrukkelijk gefocust op jonge mannen. Niet voor niets is de slogan van Jupiler ‘Mannen weten waarom’. De bbq-video’s sluiten goed aan bij de doelgroep en het zomerseizoen waarin de brandingcampagne plaatsvond. Zo kregen de mannen te zien hoe cool het is om te barbecueën op een vulkaan of op de motorkap van een auto. En daar hoort natuurlijk een flesje Jupiler bij!

aanpak

Het belangrijkste onderdeel van de campagne was het generen van videoplays via mannenweblog Skoften. Hiervoor werd een speciale pagina ingericht onder de toepasselijke menuknop ‘Let’s Meat’. Op de pagina zijn alle Jupilervideo’s verzameld.

Zowel de afzonderlijke video’s als de branded pagina werden een maand lang actief aangejaagd via de homepage en social media van Skoften. Het opzoeken van de juiste doelgroep met goede video’s binnen een setting van humor en entertainment leidde tot zeer veel videoplays.

Facebookposts op Skoften

Facebookposts op Skoften

WTF.nl, Biertijd.nl en Madpac.nl

Om het aantal videoplays nog verder aan te wakkeren, werden ook nog drie andere blogs uit de segmenten Mannen Lifestyle en Fun & Entertainment ingezet: WTF.nl, Biertijd.nl en Madpac.nl. De titels verspreidden de twee belangrijkste video’s via hun Facebookpagina en plaatsten een autonative-uiting op hun blog. Ten slotte werd de video verspreid via een Fatboy, een impactvolle display-uiting waarin de video direct werd afgespeeld. De combinatie van een verzamelpagina op Skoften en de inzet van display advertising in een entertainment umfeld zorgde voor een gigantische boost van het aantal videoplays.

Speciale pagina op Skoften: 'Let's meat'

Speciale pagina op Skoften: 'Let's meat'

hoe je ons kunt bereiken

parkeren
Je kan overal in de buurt betaald parkeren.

Wij raden gasten aan om te parkeren in de parkeergarage Mauritskade Parking
route

plan je route naar ad alliance den haag / adfactor

contactformulier