Naar content
Kakhiel kickstart
de Snapchat van Domino’s

Kakhiel kickstart

blog

De meeste jongeren zullen een goedkope, lekkere pizza niet snel afslaan. Maar hoe bereik je scholieren en studenten op een aansprekende, verrassende manier? Voor pizzagigant Domino’s kozen we voor een nieuwe manier: Snapchat. Influencer Kakhiel nam het Snapchataccount medio september een week lang over. Met de eerste Nederlandse Snapchat take-over in food wisten we duizenden nieuwe volgers te realiseren.

Een pizza van Domino’s is een begrip, vooral voor scholieren en studenten. Desondanks zocht het merk naar een goede manier om hun stuntweek met goedkope pizza’s onder de aandacht te brengen en de doelgroep daarnaast te vertellen dat je tegenwoordig ook een pizza als lunch kunt bestellen. 

Deze campagne werd beoordeeld door en gepubliceerd in Emerce. Lees hier hoe de campagne uit de bus is gekomen.

aanpak

Gezien de jonge doelgroep zagen we meteen een veelbelovende match met zowel Snapchat als Kakhiel. Snapchat is met stip het snelst groeiende sociale netwerk ter wereld, vooral onder jongeren. 100 miljoen dagelijks actieve gebruikers kijken elke dag opnieuw zo’n 8 miljard Snapchatvideo’s. Snapchat is creatief, grappig en vooral vluchtig. De video’s blijven immers maar 24 uur beschikbaar. Volgers op Snapchat kenmerken zich door hun betrokkenheid. Deze hoge mate aan engagement zorgt voor aantrekkelijke kansen voor adverteerders. Influencer Kakhiel heeft met zijn eigenzinnige humor een zeer groot bereik onder deze jonge doelgroep. Domino’s startte speciaal voor deze campagne met Snapchat en liet Kakhiel een week lang zijn gang gaan. 

{tekst_titel}

Om bereik te genereren voor het nieuwe kanaal van Domino’s is de take-over via de eigen kanalen van Kakhiel aangekondigd. Hierdoor was Domino’s bovendien zichtbaar op een van de grootste jongerenplatformen. Daarna was hij vier dagen actief via de Snapchat van Domino’s. Met typische Kakhielcontent, zoals ‘2 gratis pizza’s voor het duo dat de gekste bek trekt haha!’, werd de doelgroep met opdrachten uitgedaagd om pizza's te winnen. Een pizza van Domino’s als lunch kwam zo op een humorvolle, gekke en luchtige manier onder de aandacht bij een hele jonge doelgroep. 

De campagne resulteerde in zowel engagement als omzet. Het Snapchataccount van Domino’s heeft inmiddels duizenden volgers. Elke dag kwamen er honderden reacties binnen op de challenges, oftewel actieve interactie met ongeveer 10 procent van de volgers. Hiermee wordt de kracht van Snapchat als platform voor engagement in de praktijk bewezen. Maar dat niet alleen: een van de vestigingen van Domino’s stuurde zelfs een snap dat ze voor het eerst een omzet van 3k hadden gedraaid op een vrijdag. De resultaten laten zien hoe geschikt Snapchat in combinatie met de juiste influencer is voor verrassende campagnes onder jongeren.

bereik

per dag de Snaps van Kakhiel op een rijtje

{tekst_titel}

snap het

Benieuwd hoe een Snapchat er voor jouw merk uit komt te zien? Neem contact op met één van onze accountmanagers.

hoe je ons kunt bereiken

parkeren
Je kan overal in de buurt betaald parkeren.

Wij raden gasten aan om te parkeren in de parkeergarage Mauritskade Parking
route

plan je route naar ad alliance den haag (adfactor)

contactformulier