Kan je in het kort vertellen wat jouw functie inhoudt?
Ik ben Managing Director van HelloSparkle, dus ik ben verantwoordelijk voor het bureau. Daarnaast zit ik in het food team van Adfactor. Ik kijk binnen de food plannen welke influencers goed passen en of we eventueel HelloSparkle producten daarin mee kunnen nemen. HelloSparkle richt zich hierin met name op offline: premiums, eigen product met een influencer of print.
 
Wat voor opleiding heb je gedaan?
Ik heb eerst Algemene Cultuurwetenschappen gestudeerd en daarna de Master Media Communicatie gedaan. Vervolgens wist ik niet zo goed wat ik wilde en ben ik een PR stage gaan doen. Toen kwam ik erachter dat ik niet de PR in wilde, maar online influencers wel erg interessant vond. Daarna stuitte ik op een vacature bij Adfactor en ben ik daar begonnen als Blogger Agent.

Waar zou je werken als je Adfactor niet was tegengekomen?
Ik wilde vroeger altijd in het theater werken, vandaar ook de opleiding Algemene Cultuurwetenschappen. Ik heb dan ook een bijbaan gehad als medewerker publieksservice. Eigenlijk was mijn droombaan om marketing en communicatie in het theater te doen, maar toen kende ik de wereld van influencers nog niet.
 
Hoe ben je bij HelloSparkle terechtgekomen vanuit Adfactor?
Ik ben dus begonnen als Blogger Agent bij Adfactor. Dat was toen een nieuwe functie. In mijn eerste jaar merkten we al dat de bloggers zoveel verzoeken en aanvragen binnenkregen, dat we besloten om ze daarmee te helpen. Ik ben toen ook gelijk sales gaan doen, omdat heel veel aanvragen daar wel mee te maken hadden. En toen na 2 jaar werden die aanvragen steeds groter en draaide het steeds meer om de persoon achter het blog, dus toen zijn we begonnen met het management via HelloSparkle. Daar zijn we nu 4 jaar mee bezig.
 


Waar ben je het meest trots op als je kijkt naar wat je hebt bereikt bij HelloSparkle?

Dat we al meerdere producten met influencers hebben uitgebracht. Bijvoorbeeld een kookboek in opdracht van een merk en een make-up tasje met een influencer. Ook de campagnes die we door hebben kunnen trekken naar andere media kanalen. Bijvoorbeeld Maggi waarmee we een item hebben gedaan in RTL Boulevard en Becel waarvoor we minuutjes hebben opgenomen. Bij de start van HelloSparkle voorspelden we dat dit het nieuwe influencer marketing zou worden en dat blijkt nu ook zo te zijn. 
 
Wat inspireert jou op werk?
Dat wij met een jong, gepassioneerd team iedere dag zin hebben om te knallen. En als iemand er even wat minder zin in heeft, is er altijd iemand die de ander opbeurt. 

Wat doe je graag buiten werktijd?
Ik doe aan bootcamp en heb een wielrenfiets waar ik regelmatig mee op pad ga (ook buiten mijn woonplaats Rotterdam). Verder vind ik borrelen heel leuk, houd ik van uiteten gaan en op vakantie gaan natuurlijk. Ik volg buiten werk ook echt op de voet wat er gebeurt op Instagram en YouTube, dus dat is ook wel een hobby.