Naar content
Mobile World Congress
Tele2 claimt thema

Mobile World Congress

blog

Zoals elk jaar was Dutchcowboys begin 2016 aanwezig op het Mobile World Congress in Barcelona. In de anderhalve maand dat dit thema via de titel in de spotlight werd gezet, werd telecomaanbieder Tele2 hieraan consequent als partner verbonden. Op deze manier heeft Tele2 zich actief kunnen presenteren als sterke speler op het gebied van mobiel.

Het internationale Tele2 is van oudsher telecomaanbieder en richt zich in Nederland op mobiele telefonie al dan niet in combinatie met internet en interactieve tv. Om de positie van het merk te versterken, zocht Tele2 naar een manier die meer impact maakt dan adverteren. Ze wilden waarde toevoegen voor de consument en laten zien dat zij niet voor niets specialist zijn in hun tak van sport. Samen met iProspect is deze unieke samenwerking opgezet.

aanpak

De link met zowel Dutchcowboys als het Mobile World Congress, wereldwijd een van de belangrijkste events omtrent dit thema, was snel gelegd. Ook dit jaar zou de redactie van Dutchcowboys afreizen naar Barcelona om uitgebreid verslag te doen van het event en de trends en ontwikkelingen op het gebied van mobiel. Daarom kozen we voor een samenwerking waarin gedurende anderhalve maand 16 artikelen werden geschreven over het thema. Denk hierbij aan onderwerpen zoals ‘Dit is de nieuwe Samsung Galaxy S7’. Al deze content werd gekoppeld aan Tele2 als contentpartner, onder meer door de toevoeging ‘Content aangeboden door’, en met behulp van een specifieke channel gebundeld.

Om het succes van de campagne te vergroten, kreeg Tele2 op de pagina’s van de artikelen een 100% share of voice, zodat alleen zij hier als adverteerder zichtbaar waren. Bovendien werd de content ondersteund met een native ad met een gerichte activatie richting de website van Tele2. Ten slotte heeft Dutchcowboys een longread gemaakt over Virtual Reality, speciaal voor Tele2. De resultaten van de campagne hebben de verwachtingen overtroffen. Het Mobile World Congress is elk jaar opnieuw een van de meest populaire thema’s op Dutchcowboys en Tele2 heeft op een relevante, aansprekende manier kunnen meeliften op dit succes. De campagne laat zien dat een intensieve samenwerking van enkele weken met één relevante titel een kansrijke manier is om tijdelijk een thema te claimen en hiermee een groot publiek te bereiken.

mobile world congress channel op dutchcowboys.nl

{tekst_titel}

hoe je ons kunt bereiken

parkeren
Je kan overal in de buurt betaald parkeren.

Wij raden gasten aan om te parkeren in de parkeergarage Mauritskade Parking
route

plan je route naar ad alliance den haag (adfactor)

contactformulier