Naar content
MUNT Hypotheken
#hypotheekleek

MUNT Hypotheken

blog

De hypotheekverstrekker MUNT Hypotheken, sinds 2014 actief op de Nederlandse markt, staat klaar voor de starters en doorstromers. Om beide doelgroepen aan te spreken, bedachten we samen met de Dutch Mortgage Funding Company een concept rondom de #hypotheekleek. De content strategie binnen dit concept is ingericht op het 'touch, tell, sell' principe met een focus op de 'touch' en 'tell' laag. Britt Dekker draagt de hoofdrol in deze campagne.

uitdaging

Op een luchtige manier starters (25-30 jaar) en doorstromers (30 - 55 jaar) informeren over hypotheken middels een campagne gebaseerd op de #hypotheekleek.

aanpak

Aanpak is gebaseerd op het 'touch, tell, sell' principe. Bij 'touch' wordt er brede awareness gecreëerd met een commercial en bij 'tell' vertelt Britt Dekker als leek meer over hypotheken.

highlights

In de tell fase is een hoge CTR gerealiseerd op de autonative. In de campagnemaand is het social bereik van MUNT gestegen, net als de brand awareness.

Highlights

de 'touch' laag

In de 'touch' laag is brede awareness gecreëerd rondom het merk 'MUNT hypotheken' en het begrip 'hypotheekleek'. Dit is gerealiseerd door de inzet van een commercial met call to action naar het platform Hypotheekleek. Het doel was om mensen te activeren mee te doen aan de winactie, waarmee ze de housewarming van hun leven konden winnen.

de 'tell' laag

De doelgroep heeft kennis gemaakt met MUNT Hypotheken in de 'touch' laag. De volgende stap is de 'tell' laag, die het merk meer lading geeft. Britt Dekker, bekend van tv, bereikt een brede doelgroep en is ingezet om starters en doorstromers op een luchtige, grappige manier te informeren over hypotheken als Hypotheekleek. Kjeld de Hypotheekheld voorziet Britt als Hypotheekleek van alle antwoorden in een videoserie gefilmd op de manege: de plek waar Britt zich het meest op haar gemak voelt. De videoserie bestaat uit langere video's en snippets, gedistribueerd via de Adfactor Transformer en in sponsored stories op de websites van onze influencers.

distributie

commercial op platform Hypotheekleek

De commercial is verspreid op het platform Hypotheekleek. Het idee, concept en design van het platform zijn bedacht door de Adfactor Studio.

commercial in autonative

De commercial is gedistribueerd via onze Autonative.

videoserie in transformer

De videoserie is gedistribueerd via de Adfactor Transformer.

videoserie in content

De videoserie is daarnaast verspreid in diverse sponsored stories binnen ons influencer netwerk.

samenwerken

Interesse in een samenwerking? Neem contact op met jouw accountmanager of mail de briefing direct naar Wouter van de Kamp via wouter.van.de.kamp@adfactor.nl voor een voorstel op maat. 

* Social insights meting uitgevoerd door Hibou.nl

hoe je ons kunt bereiken

parkeren
Je kan overal in de buurt betaald parkeren.

Wij raden gasten aan om te parkeren in de parkeergarage Mauritskade Parking
route

plan je route naar adfactor

contactformulier