Naar content
Knorr receptenboek ‘Groentefeestje’
persbericht:

Knorr receptenboek ‘Groentefeestje’

blog

Unilever en Foodlab kiezen voor een nieuwe benadering van fan marketing, waarbij een online propositie zich door vertaalt naar offline met een winkelvloeractivatie. Receptcreaties van online influencers uit het netwerk van Foodlab en hun fans zijn gebundeld in het Knorr receptenboek ‘Groentefeestje’ met een oplage van 200.000 stuks. Het boek ligt sinds maandag 9 juli in de winkel.

samenvatting persbericht

Knorr lanceert met de campagne ‘Lekker veel groente met Knorr!’ vernieuwde recepten, waarin minimaal 200 gram groente zit in een maaltijd per persoon. Om de vernieuwde samenstelling onder de aandacht te brengen bij de consument, werken Unilever en Foodlab (een label van Adfactor) een online propositie uit die is gekoppeld aan een premium op de winkelvloer. Een selectie food influencers trapt de campagne online af en gaat aan de slag met variaties op de gerechten van Knorr. Daarnaast roepen de influencers 150 fans op om eigen creaties te maken met de vernieuwde recepten van Knorr en dit te delen op hun social media accounts. De opdracht is gekoppeld aan 3 thema’s voor extra uitdaging: koken voor kids, borrelen en bowls. Binnen korte tijd leveren de social media posts van de fans een grote hoeveelheid unieke en waardevolle content op voor het merk. De creaties van de influencers en meest originele recepten van de fans zijn gebundeld in een premium voor op de winkelvloer: het Knorr receptenboek ‘Groentefeestje’. Het design en de vormgeving zijn, in nauwe samenwerking met Knorr, verzorgd door het in-house design team van Foodlab.

‘Lekker veel groente met Knorr!’
Maaike Zwaan, Marketing Manager Unilever: ‘’Wij vinden het belangrijk om mensen te helpen met een gemakkelijke, gevarieerde en voedzame maaltijd. Alle 30 wereldgerechten van Knorr hebben sinds nu dan ook een lekker recept vol met groenten. De samenwerking die we met Adfactor, de 3 influencers en hun fans zijn aangegaan, heeft als doel om deze groenteboodschap voor de consument tot leven te brengen, met een mooi receptenboek als resultaat.’’ Zo’n 80% van de consumenten eet namelijk minder dan de benodigde 200 gram groente per avondmaaltijd, hoewel 90% aangeeft dat ze het wel belangrijk vinden om genoeg groente te eten. De aanpassing van de receptuur is de eerste stap, omdat 67% van de Knorr consumenten de receptuur op de verpakking volgt.*
 
Fan marketing
De dienst voor online fan marketing, Fansquare, activeert de achterban van invloedrijke influencers voor het creëren van buzz rondom een merk. De influencers roepen fans op om samen een product of merk te testen en vervolgens berichten te delen op social media. Dit resulteert in online ‘Word of Mouth’, wat voor consumenten bepalend kan zijn bij het aanschaffen van een product. Wouter van de Kamp, Commercial Director Foodlab: ‘’Fansquare, onze dienst voor online fan marketing, stelt de fan centraal. De online content die zij creëren is uniek en dat verdient de aandacht van de consument. Dit hebben we in de samenwerking met Knorr kunnen doorvertalen in een origineel receptenboek wat nu in de winkels ligt. Een product en samenwerking waar we trots op zijn!’’
 
Receptenboek

Het receptenboek ligt sinds maandag 9 juli in de winkel en krijgt men gratis bij de aankoop van twee Knorr producten. De volgende supermarkten doen mee met de actie: Boni, Boon, Coop, Deen, DekaMarkt, Dirk van den Broek, Hoogvliet, Jan Linders, Plus, Poiesz, EMTE, Nettorama, Spar, Dagwinkel en Troefmarkt.

* ​Uit onderzoek van Knorr op Facebook over wereldgerechten - september 2017
 

noot voor de redactie, niet voor publicatie

Foodlab is een label van Adfactor en HelloSparkle, dat zich richt op de creatie en distributie van innovatieve content marketing op het gebied van food. Foodlab functioneert als een one-stop-shop voor food marketing en bedient een netwerk met de meest invloedrijke food influencers van Nederland. Het label verzorgt consultancy, boekingen, events en complete strategieën toegespitst op food gerelateerde merken.           

Knorr Campagne
Foodlab
Fansquare
HelloSparkle

Download persbericht in Word
Download header beeld
Download logo Adfactor

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Wouter van de Kamp (Commercial Director Foodlab) via 070-3388880 en wouter.van.de.kamp@adfactor.nl of met Maaike Zwaan (Marketing Lead Knorr Nederland) via maaike.zwaan@unilever.com

hoe je ons kunt bereiken

parkeren
Je kan overal in de buurt betaald parkeren.

Wij raden gasten aan om te parkeren in de parkeergarage Mauritskade Parking
route

plan je route naar ad alliance den haag / adfactor

contactformulier